donderdag 18 oktober 2012

mooie letters: het gebruik van letters in een tentoonstelling

Ik heb ontdekt dat ik misschien nog wel meer een beelddenker ben dan een woorddenker. Ik hou nl. erg van beelden, van het visuele. En dat geldt voor mij in een bepaalde mate ook voor letters. Letters zijn natuurlijk in eerste instantie niet bedoeld als visueel aantrekkelijk object. Het was gewoon handig om een systeem te hebben om te communiceren. Maar letters kunnen natuurlijk wel visueel aantrekkelijk worden. Sinds ik Pinterest heb ontdekt, kom ik de meest fantastische letterontwerpen tegen, of letters die op een bepaalde manier aantrekkelijk worden neergezet. Neem nu deze tentoonstelling in Japan uit 2007. Daar werden affiches en posters tentoongesteld. En ik hou dus van dit soort gebruik van letters. Kijk en geniet:







http://www.tera-d.net


Geen opmerkingen: