zaterdag 15 september 2012

Inspirerende letters: Pinterest

Om een beetje serieus genomen te worden als blogger, is het handig om je ook op het pad van de sociale media te begeven. Nu heb ik een levenloos Hyvesaccount, een levendig Facebookaccount, twee twitteraccounts en ook twee instagramaccounts. Dat instagram staat voor mij nog erg in de kinderschoenen, ik heb een account op mijn smartphone en een op de Ipad. Dat had waarschijnlijk niet gehoeven, maar goed, zo handig ben ik nu ook weer niet. (Ik wou bijna blond (als synoniem voor dom) schrijven, maar dat mag volgens mij alleen als je zelf ook echt blont bent.) Ik zette er in het begin ook van alles op, me niet realiserend dat anderen het zouden kunnen zien. Tot mijn grote schrik had ik ineens volgers. Ik zag het meer als leuke fotoapplicatie, zeg maar. Ik heb toen toch maar snel de sneue en mislukte foto's er van af gehaald.

Een instagramfoto van mij

Een ding ontbrak nog in mijn 'social media'-lijstje: Pinterest. Wow, wat vind ik dat interessant zeg. Wat een beelden, wat een inspiratie, wat een hoop mooie en originele ideeën! Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ik zie constant foto's die ik had willen maken, taarten die ik gebakken zou willen hebben, projecten die ik gedaan zou willen hebben. Ik heb eindelijk een account aangemaakt en was meteen de weg kwijt. Ik kon niet meer stoppen met zoeken, met pinnen en met kijken. En zie ook meteen de nadelen, want mijn bord 'letters' heeft nu al zoveel beelden dat ik ze graag wil herverdelen in bijvoorbeeld 'alphabet' en ''letters als decoratie in huis'. Maar dat herverdelen lukt me niet. (Iemand tips?) En ik volg nu al zoveel mensen, die ik nog niet eens goed bekeken heb op Pinterest. Ik vrees dus dat het iets zonder einde wordt: nieuwe beelden, nieuwe mensen, nieuwe volgers, nog meer nieuwe beelden...







En ik zie niet alleen fantastisch veel letters in alle vormen en maten, maar ook ideeën voor in en om het huis, ideeën om met kinderen te doen, ideeën voor leuke zelfmaakcadeautjes, ideeën voor de prachtigste taarten, de leukste feestjes, de mooiste foto's, ik zie inspirerende teksten, prachtig vormgegeven tekeningen, posters, affiches... STOP!




Nou ja, laat ik me voorlopig maar houden aan de letters en het alfabet op Pinterest, en al die leuke decoratieideeën, DIY-projecten en 'To do with your kids'-beelden moet ik maar even links laten liggen. Wil je me volgen of eens kijken welke letters ik tot nu toe (behoorlijk lucraak) heb gepind, kijk dan hier en let niet op de fouten (dubbele pins enzo). Heb je zelf nog tips voor Pinterest of weet je iemand die ik echt moet gaan volgen of beelden van moet pinnen, laat het me dan ook weten...

Geen opmerkingen: